søndag 1. januar 2012

I det herrens år 1963

Med nytt år synker tanken inn at nok et år er gått - de går så fort! Dagens bilde viser et Widerøe-foto tatt av Nesset prestegard i 1963 - samme år som jeg er født. En vakker solskinnsdag viser garden seg fra sin beste side. For de som kjenner garden i dag, ser man fort at hagen og de nære omgivelsene nok var litt mer frodige den gang. Og alleen til Prestneset sto der fin og høyreist. Se godt etter for slik blir den ikke igjen på mange år - Dagmar tok med seg godt og vel halvparten av trærne i alleen!
 

Var 1963 et godt år? Tja, noen større begivenheter kan jo nevnes:
Og så blir jeg født da, ikke så mange linker hos Wikipedia da..., men jeg er jo såre fornøyd! 

Prestegarden lå der den hadde ligget i over hundre år den. Fortsatt som en markering over en viktig plass gjennom historien. Tidene var selvsagt annerledes da - så det er rart å gå rundt her og tenke på alle årene, menneskene og begivenhetene - både store og små, som denne garden har opplevd. Den overlever jo meg, det er jo ganske sikkert. Får håper den tiden jeg får her blir sittende litt igjen i veggene. Historien om ei dame som rett og slett ELSKER å bo her! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar